Kreativitet, photoshop, HTML-koder, pitch og deadlines. Nogle ord er genkendelige og andre nye. Uendelige informationsstrømme i et twist af teori og praksis. Gruppearbejde og individuelle opgaver. Hvordan fanger man en læser eller seer med et godt budskab, og hvem er ens målgruppe. Udfordringerne er mange og ørerne er lange, når man tager hjem efter endt skoledag på multimediedesigneruddannelsen 46H på Køge Handelsskole.
De studerende på denne uddannelses 1.semester er blevet kørt hårdt de første par uger og det ser ikke umiddelbart ud, som om at tempoet er tiltænkt at blive sænket. Uddannelsen varer 2.år delt ind i 4.semestre, med et muligt praktikophold et sted i verden eller på en virksomhed i Danmark.
Læs mere om uddannelsen på: blivmultimediedesigner.dk eller 46h.dk
Beskrivelse af ovenstående opgave:
Jeg har valgt at skrive på en "lige på" og "punchy" måde. Den skal udstråle, at man skal være vågen og følge med, for der er en evig strøm af nye ting og informationer som man er nød til at kunne/lære på denne uddannelse. Mit mål for denne post var, at den skulle være kort, dynamisk og kun indeholde nok tekst til, at gøre den sultne læser nysgerrig nok til at klikke sig videre på de to links for at få mere information.